A telefonos csalók újra próbálkoznak!
(Videó a cikk alján)
Telefonon keresztül banki alkalmazottként mutatkoznak be. Gyanús pénzügyi tranzakcióra hivatkozva cselekvésre sürgetik az áldozatukat. Megkérdezik, hogy mennyi pénz van a számlánkon!? Ezt követően az áldozat ijedtségét kihasználva valamilyen indokkal kérik, hogy sípszó után adja meg a bankkártya adatait. Ha megadja, akkor azzal a későbbiekben tudta nélkül vásárolnak az interneten. Ha nagyobb összeg van a számlán, akkor nem a bankkártya adatot kérik, hanem valamilyen ürüggyel arra kérik az áldozatukat, hogy telepítsen fel egy távfelügyeleti programot a számítógépére vagy a telefonjára (jellemzően az Anydesk -et). Ha azon keresztül beengedi az áldozat a csalót a számítógépére, akkor a csaló mindenhez hozzáférhet. Az internetes böngészőben elmentett jelszavak segítségével beléphetnek a weboldalakra az emailfiókokba is. Ha a kérésére beléptünk a netbankba akkor a program segítségével el tudja utalni a számlán levő összes pénzt is oda, ahová csak akarja.
Így ismerheti fel a csalókat:
- Gyanús pénzügyi tranzakciókra hivatkozva sürgetik.
- Megkérdezik, hogy mennyi pénz van a számlán.
- Kérik a bankkártyán szereplő adatokat.
- Kérik, hogy telepítsen fel egy programot a számítógépére vagy a telefonjára.
Így előzze meg az áldozattá válást:
- Ne kövesse a csalók utasításait!
- Ne adja meg a bankkártya adatait! – A banki ügyintézők sohasem kérik!
- Ne telepítsen semmilyen programot! – A banki ügyintézők sohasem kérik!
- Ne hagyja magát sürgetni! – A csalók azért sürgetik, hogy ne gondolkodhasson!
Tekintse meg az alábbi részletesebb tájékoztató videót!